woensdag 13 september 2017

Pannenlapjes, bruidsjurkje en wol verven

Het was/is erg druk de laatste tijd. Aan bloggen kom ik niet toe en aan haken of breien ook veel te weinig. Maar af en toe maak ik wel wat tussendoor-projectjes want helemaal niet haken of breien is geen optie. 

Ik haakte een setje pannenlappen voor mijn lieve Oma Gondje (Granny G. Ja dat is d'r!)
Helaas ligt ze nu in het ziekenhuis en kan ze ze voorlopig niet gebruiken. 


Ik gebruikte voor het haken van deze lapjes een shell stitch patroon. Hoe je deze haakt kun je vinden op youtube: Shell Stitch Dit is een patroon voor een hele deken, maar je haakt gewoon tot je de gewenste grootte hebt en maakt het af met een randje vasten en een lus om de lapjes op te kunnen hangen. Gebruik voor pannenlappen het liefst 100% katoen i.v.m brandgevaar in de keuken. 

Ook ben ik afgelopen augustus getrouwd en droeg op het feestje mijn gehaakte Vera jurk naar het patroon van CreaChick. Kleding haken is nog niet echt mijn ding, maar het patroon van deze jurk was zo duidelijk dat hij binnen een week klaar was! 


Verder ben ik nog steeds aan het experimenteren met het verven van wol. Ik verf de wol nu nog met food dye die je ook voor taarten gebruikt. Dat gaat het goed, alleen worden de kleuren niet altijd heel krachtig en uitgesproken. Toch maar eens met echte textielverf aan de slag. Dylon verkoopt kleine pakketjes textielverf die uitermate geschikt zijn voor kleinere projecten zoals het verven van wol. 




Ik merk dat er best vaak vraag is naar het patroontje van de konijnen bijtring in het Engels. Zodra ik meer tijd heb ga ik hier zeker mee aan de slag. Dus duimen dat ik het wat rustiger ga krijgen (kan dat met een huishouden, baan en twee kleine kindjes?) 
En duimen jullie ook mee dat het snel beter gaat met Oma Gondje? 

Evelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten