zaterdag 1 april 2017

Voorjaar!

Voorjaar!

Heerlijk! Het voorjaar laat zich af en toe zien. Dat voelt zo goed. Jammer alleen dat als de zon naar binnen schijnt, ik ineens heel goed zie welke plekjes in huis eens goed onder handen genomen moeten worden.... Tijd voor de grote voorjaars-schoonmaak dus. 
Nu is schoon maken niet mijn hobby, ondanks dat ik wel heel erg van schoon houdt..... 
Om het iets leuker te maken koop ik vaak poets spullen in leuke kleurtjes of met leuke motiefjes. Je moet toch iets. 



Afgelopen week ben ik bezig geweest met het haken van vaatdoekjes. Ik haakte ze van fijne katoen (voor haaknaald 3) in een patroon van Hopefulhoney.com.  De steek heet de Mini Bean Stitch.  Mini Bean Stitch

Ik begon met een ketting van 30+1 losse en haakte door tot het lapje mooi vierkant was. Daarna haakte ik rondom in elke steek een halve vaste. Vaatdoekje klaar! Mocht je nu genoeg vaatdoekjes hebben; als je twee van deze lapjes aan elkaar haakt heb je een hele fijne pannenlap. Ook heel handig. 




Dit soort kleine projectjes (poetslapjes, pannenlapjes, onderzetters en washandjes) zijn trouwens heel erg fijn om te haken als je op vakantie bent. Je hebt niet veel garen nodig en het neemt weinig plaats in in je koffer. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten