vrijdag 24 maart 2017

Daar ben ik weer!

Een hele tijd geleden verwijderde ik mijn weblog www.art-evy.blogspot.com. Over haken en handwerken.

Ik heb er geen spijt van, maar helemaal zonder weblog dat zinde me ook niet. Vandaar dit weblog. Ik zal er niet heel vaak te vinden zijn want ik heb het behoorlijk druk. Ik heb twee dochtertjes. Eentje van 4 en eentje van 3. Daarbij werk ik nog 2,5 dag in de week als bijoux/sieraden maakster.

Een nieuwe start met een nieuwe naam. Omdat het vooral over haken en handwerken zal gaan. Een ode aan mijn lieve oma Gondje; Granny G. Van haar heb ik mijn liefde voor handwerken. Ze is inmiddels 88 en breien is nog steeds haar grootste passie. 

Een patroontje van mijn hand dat jullie misschien al kennen is het patroon van de bunny bijtring. Ik zal het hier nogmaals met jullie delen. Veel haak plezier!
11123915_629355730528647_118772279_n






Bijtring Bunny

Haak patroon voor een bijtring met konijnen oortjes. Deze bijtring kwam ik vaker tegen op internet, maar dan gemaakt van stof.
Deze versie is gehaakt. Wat heb je nodig:
haaknaald 4.0, garen katoen voor haaknaald 3,5-4,5 en een houten ring. Let op; deze mag niet splinteren en moet baby veilig zijn (o.a. te koop via madebymaly)

Patroon: 

Haak een magische ring en haak in deze ring 6 vasten. Trek de ring aan maar sluit hem niet. (Gebruik evt. een steekmarkeerder in de laatste vaste van de ring).

Haak één vaste in de eerst volgende steek en haak twee vasten in de daarop volgende steek. Herhaal. (9 totaal)
Vergeet niet je steekmarkeerder mee te verplaatsen!

Haak één vaste in de volgende twee steken , haak twee vasten in de daaropvolgende steek. Herhaal. (12 totaal)

Haak één vaste in de volgende drie steken en haak twee vasten in de daarop volgende steek. Herhaal. (15 totaal)

Haak één vaste in elke steek. (15 totaal)

Haak één vaste in elke steek. (15 totaal)

Haak één vaste in elke steek. (15 totaal)

Haak één vaste in de volgende drie steken. Haak dan twee steken samen. Herhaal. (12 totaal)

Haak één vaste in elke steek. (12 totaal)

Haak één vaste in elke steek. (12 totaal)

Haak één vaste in de volgende twee steken. Haak dan twee steken samen. Herhaal. (9 totaal)

Haak nu 17 toeren één vaste in elke steek. (9 totaal)

Afhechten. Nu heb je een oortje klaar. Haak er twee en naai ze aan elkaar. Je kunt eventueel een kattebelletje in de oortjes stoppen. Maak de oortjes aan de ring middels een doorhaal-lus. 

Succes!





2 opmerkingen:

  1. Ha Eveline! Wat leuk dit blog! Loop al een hele tijd met hetzelfde probleem rond. Heb ook mijn blog 3 jaar geleden verwijderd maar ik heb er wél spijt van. Ik wil ook weer een nieuw blog beginnen. Fijn gevoel dat er meer mensen zoals ik zijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja doen Raquel! Mensen vroegen toch vaak of ze mijn handwerk ergens konden bekijken. Vandaar eigenlijk. Hopelijk vindt je de inspiratie om toch weer aan de slag te gaan. Je creativiteit was altijd erg inspirerend! X

      Verwijderen